Παστέλ Ζωγραφικής

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή ενός Παστέλ  Ζωγραφικής χρώματος είναι οι εξής :

Έχουμε χρήση ΞηροπαστέλΜαλακών Παστέλ, Σκληρών Παστέλ, Μολυβιών Παστέλ, Λαδοπαστέλ, Υδατοδιαλυτών Παστέλ.

 

Λαμβάνοντας όλα τα παρακάτω υπ’όψιν σας θα μπορέσετε να κάνετε μία πιο ενημερωμένη επιλογή χρώματος παστέλ.

Τα παστέλ, τα οποία βρίσκονται συνήθως στην μορφή sticks, αποτελούνται από αγνή χρωστική σκόνη και μία ποσότητα ρητίνης. Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες παστέλ, Τα Ξηρά παστέλ που χρησιμοποιούν κυρίως αραβική κόμμη, και τα λαδοπαστέλ τα οποία είναι παρόμοια με τα ξηροπαστέλ αλλά χρησιμοποιούν έλαια στην σύνθεσή τους, και ενίοτε κερί.

 

Τα παστέλ προσφέρουν έντονα χρώματα και υψηλά ποσοστά χρωστικών. Είναι ιδανικά για τον καλλιτέχνη που επιθυμεί δυνατά χρώματα στα έργα του. Προσφέρουν μεγάλη ποικιλία, αφού είναι δυνατόν να προσμιχθούν, να αραιωθούν και να εφαρμοστούν με αυτές μία πληθώρα τεχνικών. Τα αποτελέσματά τους στην ζωγραφική μπορεί να είναι από ευκρινείς γραμμές μέχρι μαλακές υφές. Τα παστέλ είναι ιδανικά για χρήση όπου είναι απαγορευτικής η χρήση μπογιάς. Επειδή δεν υπάρχει χρόνος πήξης, είναι εύκολο να είναι κανείς αυθόρμητος και εκφραστικός με αυτό το μέσο.

 

Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι παστέλ : τα μαλακά (επίσης γνωστά ως παστέλ κιμωλίας), τα σκληρά παστέλ, τα μολύβια παστέλ και τα λαδοπαστέλ. Όλα τα είδη παστέλ παρασκευάζονται με τον ίδιο τρόπο. Η βασική χρωστική ουσία αυξάνεται σε ποσότητα με την προσθήκη “γεμιστικού”, όπως η κιμωλία, ενώ ως συνδετικό μέσο χρησιμοποιείται κάποιο είδος συγκολλητικού υλικού, το οποίο παραδοσιακά είναι κόλλα από καουτσούκ.

 

Ποιές οι κυριότερες διαφορές ανάμεσα στα σκληρά, τα μαλακά,(ξηρά ή μη) και τα λαδοπαστέλ.

 

Η κυριότερη διαφορά που θα παρατηρήσει κανείς στα είδη αυτά των παστέλ είναι η υφή. Η οποία στα μαλακά και σκληρά παστέλ είναι ανάλογη με αυτή της κιμωλίας.

Από την άλλη τα ξηροπαστέλ δεν θα πρέπει να συγχέονται με την έγχρωμη κιμωλία. Η κιμωλία είναι μια ασβεστώδη ουσία εμπλουτισμένη με χρώμα. Το ξηροπαστέλ αποτελείται από καθαρές χρωστικές σκόνες, οι ίδιες που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία όλων των χρωμάτων καλλιτεχνίας. Πίνακες από ξηροπαστέλ του 16ου αιώνα υπάρχουν μέχρι τις μέρες μας, ζωντανές όπως την μέρα που δημιουργήθηκαν.

Η τεχνοτροπία που εφαρμόζεται έγκειται σε ελαφρά περάσματα πάνω σε επιφάνεια ελαφρώς οδοντοτή, είτε χαρτί ή καμβά. Οι τεχνικές διαφέρουν ανάλογα με τον καλλιτέχη Τα ξηροπαστέλ μπορούν να αναμειχθούν πάνω στο χαρτί ή να εφαρμοστούν με έντονες, εμφανείς γραφες. Τα ξηροπαστέλ είναι ένα υλικό που προτιμούν πολλοί καλλιτέχνες επειδή επιτρέπει μια αυθόρμητη προσέγγιση στην εφαρμογή χρώματος. Δεν υπάρχει χρόνος πήξης εφόσον το χρώμα εφαρμόζεται απευθείας σε στεγνή μορφή.

 

Τα λαδοπαστέλ μπορούν να περιγραφούν ως κερώδη. Έχουν πιο ευκρινές αποτέλεσμα και έχουν πιο δυνατή εφαρμογή στο χαρτί. Η χρήση τους δεν δημιουργεί σκόνη στον αέρα και στην επιφάνεια εργασίας. Τα λαδοπαστέλ έχουν επίσης πιο μόνιμο και σταθερό χαρακτήρα και προσφέρουν έντονους χρωματισμούς. Παρόλα αυτά είναι πιο δύσκολο να δημιουργήσει κανείς προσμίξεις με αυτά. Επειδή τα λαδοπαστέλ δεν πήζουν ποτέ πλήρως μπορεί να παρατηρηθούν αλλοιώσεις κατά την αποθήκευση του έργου.

 

Μαλακά Παστέλ

Για την Παρασκευή των μαλακών παστέλ, τα οποία αποτελούνται από σχεδόν αυτούσια χρωστική ουσία, χρησιμοποιείται ελάχιστη ποσότητα συνδετικής ύλης. Αποτέλεσμα του παραπάνω είναι τα φωτεινά τους χρώματα και η υφή τους που μοιάζει με σκόνη. Παρότι οι περισσότεροι ζωγράφοι έργων παστέλ χρησιμοποιούν τα μαλακά παστέλ, θα διαπιστώσετε ότι τα σκληρά παστέλ, όπως και τα μολύβια παστέλ, αποτελούν ένα χρήσιμο συμπλήρωμά τους.

 

Σκληρά Παστέλ

Τα σκληρά παστέλ περιέχουν περισσότερη συνδετική ύλη και έχουν πιο λεπτόκοκκη σύσταση. Δεν σπάζουν ή θρυματίζουν εύκολα και μπορούν να γίνουν πιο μυτερά για απεικονίσεις λεπτομεριών. Ορισμένοι καλλιτέχνες κρατούν το στικ σκληρού παστέλ σε πλάγια θέση για να απλώσουν χρώμα σε μεγάλες επιφάνειες του χαρτιού, ειδικά στην αρχή του έργου. Επειδή είναι λιγότερο εύθρυπτα από τα μαλακά παστέλ, επικαλύπτονται πιο εύκολα από άλλα χρώματα. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε εφαρμογές και μόνα τους. Γενικά, είναι πιο κατάλληλα για σχέδια με παστέλ, στα οποία η προσέγγιση είναι περισσότερο γραμμική, σε σύγκριση με τα έργα ζωγραφικής με παστέλ. Επιπλέον, η χρωματική τους γκάμα είναι σχετικά περιορισμένη, τουλάχιστον σε σύγκριση με τα μαλακά παστέλ.

 

Μολύβια Παστέλ

Και αυτά επίσης αποτελούν περισσότερο ένα σχεδιαστικό, παρά ένα ζωγραφικό εργαλείο. Μερικά μολύβια παστέλ, ωστόσο, θα είναι μια χρήσιμη προσθήκη στο κουτί σας με τα είδη ζωγραφικής. Είναι ιδανικά τόσο για την απόδοση μικρολεπτομερειών σε ένα ζωγραφικό έργο, όσο και για την δημιουργία προκαταρκτικών σχεδίων. Τα κοινά μολύβια από γραφίτη δεν θα έπρεπε ποτέ να χρησιμοποιούνται για το προσχέδιο ενός ζωγραφικού έργου με παστέλ, καθώς ο σχετικά λιπαρός γραφίτης απωθεί το παστέλ  χρώμα που περνιέται από πάνω του. Από πλευράς μαλακότητας και σκληρότητας, τα μολύβια παστέλ βρίσκονται κάπου στο μέσον. Η χρωματική τους γκάμα είναι παρόμοια με αυτή των σκληρών παστέλ.

 

Παστέλ Λαδιού

Τα λαδοπαστέλ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με τα συνηθισμένα παστέλ, καθώς συγκρατούνται με λάδι και όχι με κόλλα. Ωστόσο, απποτελούν μια εξαίρετη εναλλακτική επιλογή αντί των μαλακών παστέλ και μπορούν να αποδώσουν καταπληκτικά αποτελέσματα ζωγραφικού χαρακτήρα. Η πιο ενδιαφέρουσα ιδιότητά τους είναι ότι το χρώμα μπορεί να «λιώσει» με νέφτι ή καθαρό πετρέλαιο και στη συνέχεια να απλωθεί στο χαρτί με πινέλο. Μπορείτε ακόμη να βουτήξετε ένα πινέλο, εμποτισμένο με νέφτι, στις ράβδους του παστέλ και να εφαρμόσετε το χρώμα, όπως θα κάνατε και με τη λαμποδογιά. Η χρωματική γκάμα είναι ελαφρώς πιο περιορισμένη από εκείνη των μαλακών παστέλ, καθώς όμως η δημοτικότητά του μέσου αυξάνεται , οι κατασκευαστές αρχίζουν να ανταποκρίνονται στην εμπορική ζήτηση, με την Παρασκευή περισσότερων χρωμάτων.

 

Ποικιλία Αποχρώσεων Παστέλ

Όταν ζωγραφίζετε με λάδι, νερομπογιές και ακρυλικό, θα χρειαστείτε λίγα μόνο βασικά χρώματα, καθώς υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσετε πολύ περισσότερα μέσω της ανάμειξης. Αντιθέτως, τα παστέλ δεν μπορούν να αναμειχθούν εκ των προτέρων, με συνέπεια να χρειάζεστε αρκετά περισσότερους ράβδους παστέλ σε σύγκριση με τα σωληνάρια μπογιάς. Η επιλογή μιας χρωματικής γκάμας, η οποία θα σας παρέχει αρκετές δυνατότητες για χρωματικές μείξεις, χωρίς τα τεράστια έξοδα που συνεπάγεται κάτι τέτοιο, μπορεί να αποδειχτεί προβληματική υπόθεση.

 

Χάρτινες Επιφάνειες Παστέλ

Η επιλογή του χαρτιού είναι εξαιρετικά σημαντική στη ζωγραφική με παστέλ, καθώς τόσο το χρώμα όσο και η υφή της επιφάνειάς του παίζουν σημαντικό ρόλο στη γενική μορφή του έργου. Τα έργα με παστέλ συνήθως γίνονται πάνω σε χρωματισμένη επιφάνεια. Επίσης, το χαρτί θα πρέπει να έχει μια αδρή υφή, έτσι ώστε να συγκρατεί τη χρωστική ουσία γλιστρά και πέφτει, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να πετύχετε το άπλωμα στρώσεων χρώματος στην εφαρμογή σας.

 

Αποχρώσεις Υφής

Πολλοί δουλεύουν πάνω σε χρωματιστό χαρτί κυρίως γιατί, είναι πολύ δύσκολο, και μερικές φορές αδύνατο, να καλυφτεί ολόκληρη η επιφάνεια με το παστέλ. Ακόμη και αν περάσετε το χρώμα πάνω στο χαρτί σε πλουσιοπάροχη στρώση, χρησιμοποιώντας τη ράβδο παστέλ με τη πλευρά του, το χαρτί θα εξακολουθεί σε κάποια σημεία να διακρίνεται. Οι κουκίδες του λευκού χαρτιού που διακρίνονται ανάμεσα από περάσματα του παστέλ δημιουργούν την εντύπωση της διακεκομμένης κονδυλιάς, ενώ ταυτόχρονα αμβλύνουν την εντύπωση των χρωμάτων.

 

Δύο είναι τα βασικά είδη χαρτιού τα οποία κατασκευάζονται για έργα παστέλ. Το Ingres και το MiTeintes (οι συγκεκριμένες δεν είναι εμπορικές ονομασίες, αλλά το είδος του χαρτιού). Και τα δύο προσφέρονται σε μια ευρεία χρωματική γκάμα και έχουν τέτοια υφή, που συγκρατεί τη χρωστική ουσία στη θέση της. Το Ingres είναι ένα είδος τυπογραφικού χαρτιού με ένα σχέδιο από λεπτές, λείες γραμμώσεις, ενώ το  MiTeintes διαθέτει ένα σχέδιο από στίγματα, το οποίο παραπέμπει ελαφρώς στο λεπτό δικτυωτό σύρμα.  Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε άλλα είδη χαρτιού, τα οποία δεν προορίζονται για ζωγραφική με παστέλ, όπως το μεσαίο (μη επεξεργασμένο) χαρτί υδατογραφίας (χαρτί CP). Αυτό διαθέτει μια έντονη αδρή υφή, η οποία διασπά τις κονδυλιές του παστέλ, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη δημιουργία στρώσεων χρώματος μεγάλου πάχους. Εάν χρησιμοποιήσετε χαρτί υδατογραφίας, μπορείτε να το χρωματίσετε εκ των προτέρων με στρώσεις αραιομένης νερομπογιάς.

 

Αγοράστε Παστέλ Ζωγραφικής Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχολιάστε