Ο ρόλος του νερού στην ζωγραφική τοίχου

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

ζωγραφική τοίχου και υλικά

Ο ρόλος του νερού στις διάφορες διεργασίες του καλλιτέχνη είναι σημαντικός αλλά συχνά παραβλέπεται. Το νερό είναι ο καθολικός διαλύτης, συνεπώς εύκολα υπόκειται σε ρύπους.
Όλα τα φυσικά νερά από πηγές, πηγάδια, λίμνες, ποτάμια, νερά που χρησιμοποιούνται για τη γενική παροχή νερού, περιέχουν ποικίλες ποσότητες αλάτων που έχουν διαλυθεί από πετρώματα και γαίες με τις οποίες το νερό έχει έρθει σε επαφή.  Ο καθένας γνωρίζει ότι άριστα πόσιμο νερό είναι συχνά ακατάλληλο για ορισμένες χρήσεις. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες αυτοκίνητου. Σκληρά νερά με μεγάλη ποσότητα αλάτων ασβεστίου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πλύσεις πλυντηρίων ή σε λέβητες ατμού χωρίς πρώτα να επεξεργαστούν χημικώς.

Μερικές φορές προτείνεται στην ακουαρέλα η χρήση αποσταγμένου νερού γιατί τα άλατα είναι ικανά να διαλύσουν τη λεπτή κατανομή ορισμένων χρωμάτων και να δημιουργήσουν μια θολή υπόλευκη εμφάνιση. Είναι επίσης απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί αποσταγμένο νερό στην παρασκευή των εναιωρημάτων τέμπερας. Μικρές ποσότητες ανόργανων αλάτων έχουν κακή επίδραση στη συγκρότηση και την σταθερότητα των πηχτών και κολλοειδών διαλυμάτων.

Το βρόχινο νερό έχει απαλλαχτεί από άλατα, αλλά δεν είναι αξιόπιστο, καθώς περνά μέσα από μολυσμένες ατμόσφαιρες. Καλλιτέχνες τις τεχνικής Fresco επίσης χρησιμοποιούν μόνο αποσταγμένο νερό διότι η πείρα δείχνει ότι η εισαγωγή μικρών προσμίξεων στην επιφάνεια που δουλεύουν μπορεί να αποδειχτεί καταστροφική.

Το νερό μπορεί να ενεργήσει αρνητικά σε όλα τα είδη ζωγραφικής, είτε με το να έλθει σε άμεση επαφή με το χρώμα από μπροστά ή από πίσω, είτε με τη μορφή της ατμοσφαιρικής υγρασίας.  Για το λόγο αυτό, οι φρέσκα σοβατισμένοι τοίχοι πρέπει να αφεθούν να στεγνώσουν ολοκληρωτικά πριν εφαρμοστεί λάδι η κόλλα πάνω τους.

Σύμφωνα με τη βέλτιστη πρακτική, είναι σκόπιμο να περιμένετε τουλάχιστον τρεις μήνες πριν από την εφαρμογή λαδομπογιάς σε νέους τοίχους. Για μόνιμη ζωγραφική και μόνιμη προσκόλληση τοιχογραφιών πρέπει να περιμένετε έως και 2 χρόνια. Σοβάς εφαρμοσμένος σε εξωτερικούς τοίχους παρουσιάζει μια πολύ αμφίβολη επιφάνεια για μόνιμη βαφή. Η καταστροφική αλκαλική αντίδραση στους τοίχους από επιστρώσεις μπογιάς μειώνεται με τη γήρανση του σοβά. Στην βιομηχανική πρακτική, όταν οι συνθήκες καθιστούν αδύνατο να δοθεί επαρκής χρόνος, τα τοιχώματα αδρανοποιούνται με εφαρμογή ενός διαλύματος θειικού ψευδαργύρου σε συγκέντρωση είκοσι τοις εκατό.

Μία παλαιά μέθοδος ελέγχου τις υγρασίας ενός τοιχώματος είναι να τοποθετηθεί ένα φύλλο ζελατίνης στην επιφάνεια του τοιχώματος. Η υγρασία στο τοίχωμα θα προκαλέσει την ζελατίνη να καμπεί άνωθεν, εάν αυτό συμβεί μέσα σε πέντε λεπτά αυτό σημαίνει ότι ο τοίχος είναι ακόμα πολύ υγρός. Η σύγχρονη μέθοδος είναι η χρήση ειδικού μετρητή υγρασίας ο οποίος μετράει την ηλεκτρική αντίσταση του τοίχου. Μερικά μοντέλα έχουν σχεδιαστεί για την δοκιμή σε ασβεστοκονίαμα, άλλοι σε ξύλο.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Σχολιάστε