Ακρυλικά Χρώματα Καλλιτεχνίας

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Οι απαρχές του ακρυλικού χρώματος

Chasing A Dream
Chasing A Dream

Από ιστορική πλευρά τα ακρυλικά χρώματα είναι μία σχετικά καινούργια ανακάλυψη. Για πρώτη φορά έγιναν δημοφιλή στους ζωγράφους την δεκαετία του 60. Αυτό σημαίνει ότι τα ακρυλικά έχουν μία πολύ μικρότερη ιστορία χρήσης από τα υπόλοιπα υλικά τέχνης. Για παράδειγμα η ελαιογραφία έχει μία ιστορία που χάνετε στο βάθος του χρόνου, και τα χρώματα ακουαρέλας είναι γνωστά από την εποχή της αναγέννησης. Αυτό σημαίνει ότι τα ακρυλικά σε σύγκριση είναι ένα εντελώς καινούριο μέσο έκφρασης.

Τα πρώτα βήματα που οδήγησαν στην ανακάλυψη των ακρυλικών χρωμάτων έγιναν από τον Otto Rohm. O Rohm ήταν ένας γερμανός επιστήμονας και χημικός.

Στην ουσία, τα ακρυλικά χρώματα αποτελούνται από πλαστική (πολυμερής) βάση και χρωστική.

Ο όρος ακρυλικά χρησιμοποιείται για υλικά από ακρυλικό οξύ. Πέραν του ακρυλικού χρώματος υπάρχουν πολλά ακρυλικά προιόντα στην αγορά. Ένα παράδειγμα αυτών είναι το plexy glass.

 

Τι είναι το ακρυλικό χρώμα;

 

Τα ακρυλικά χρώματα είναι συνθετικά υλικά που κατασκευάζονται με χρωστική και συνθετικό πολυμερές. Στην ουσία πρόκειται για πλαστικό χρώμα που είναι υδατοδιαλυτό. Είναι πολύ σταθερά. Αντιστέκονται στην οξείδωση και στην χημική αποδόμηση, και δεν κιτρινίζουν με τον χρόνο.

Ποια είναι τα κύρια προτερήματα και μειονεκτήματα των ακρυλικών

Τα ακρυλικά στεγνώνουν γρήγορα. Αυτό είναι και πρωτέρημα και μειονέκτημα. Η γρήγορη πήξη έχει το πρωτέρημα του ότι επιτρέπει την γρήγορη εφαρμογή πολλών στρώσεων χρώματος. Οι ζωγράφοι μπορούν με αυτό εύκολα να εφαρμόσουν τεχνικές γκλαζέ και διαστρωματώσεων. Τα στρώματα μπογιάς δένουν αποτελεσματικά μεταξύ τους λόγω των ιδιοτήτων του υλικού αυτού.

Άλλο ένα πρωτέρημα των ακρυλικών είναι η υδατοδιαλυτή τους χρήση. Αυτή η ιδιότητα επιτρέπει τον εύκολο καθαρισμό των πινέλων και εκμηδενίζει την ανάγκη για χρήση χημικών διαλυτικών.

Το μειονέκτημα που προσδίδει η γρήγορη πήξη στα ακρυλικά είναι το ότι προσφέρεται πολύ λίγος χρόνος για τον ζωγράφο στον οποίον θα μπορεί να χειρίζεται την νωπή μπογιά. Ωστόσο υπάρχουν στην αγορά πολλών ειδών μέντιουν τα οποία επιβραδύνουν την ταχύτητα πήξης, αυξάνουν την διαφάνεια, και βοηθούν στην επίτευξη τεχνικών ιμπάστο.

Ο λόγος που τα ακρυλικά χρώματα στεγνώνουν γρήγορα είναι η υδατοδιαλυτή τους φύση. Ο χρόνος πήξης είναι ίδιος με αυτόν που απαιτείται για την εξάτμιση του νερού.

 ακρυλικά χρώματα καλλιτεχνίας

Ποιες επιφάνειες είναι κατάλληλες για ζωγραφική ακρυλικών

Επειδή τα ακρυλικά χρώματα είναι ελαστικού χαρακτήρα μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλών ειδών επιφάνειες. Προτείνεται η χρήση ενός gesso για την προετοιμασία της επιφάνειας που πρόκειται να ζωγραφιστεί. Οι πλέον κατάλληλες  επιφάνειες είναι αυτές που έχουν κάποια υφή. Το βαρύ χαρτί και ο καμβάς είναι επίσης πολύ καλές επιφάνειες.

Ποια είδη πινέλων λειτουργούν καλύτερα για χρήση με ακρυλικά χρώματα

Για ακρυλική ζωγραφική χρησιμοποιούνται πινέλα με φυσική και συνθετική τρίχα, ανάλογα με τις προτιμήσεις του ζωγράφου. Τα ακρυλικά όντας αλκαλικής φύσης, μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στην φυσική τρίχα. Τα πινέλα θα πρέπει να είναι πάντα καθαρά. Εάν στεγνώσει ακρυλικό χρώμα πάνω στο πινέλο είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθεί χωρίς την χρήση διαλυτικών. Καθαρίστε τα πινέλα σας αμέσως μετά την χρήση με νερό και σαπούνι.

Ποια είναι η διαφορά των επαγγελματικών ακρυλικών με τα ακρυλικά χειροτεχνίας και τα ακρυλικά εξωτερικού χώρου

Τα ακρυλικά επαγγελματικής ποιότητας προσκολλόνται καλά σε καμβά και είναι ευέλικτα. Ωστόσο δεν είναι τόσο αποτελεσματική η προσκόλλησή τους σε άλλες επιφάνειες και σε εξωτερικούς χώρους.

Τα ακρυλικά εξωτερικού χώρου δίνουν έμφαση στην καλή φωτοσταθερότητα και είναι γενικά πιο σκληρές μπογιές, που δεν καταστρέφονται εύκολα από την υγρασία και τις ακραίες καιρικές συνθήκες.

Τα ακρυλικά χειροτεχνίας περιέχουν μια ρητίνη παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στις μπογιές υφασμάτων. Μπορούν εύκολα να αποκτήσουν μόνιμο χαρακτήρα στα υφάσματα με την χρήση θερμότητας (σίδερο).

 Είδη επαγγελματικών ακρυλικών

Τα επαγγελματικά ακρυλικά είναι κατασκευασμένα στις προδιαγραφές του επαγγελματία καλλιτέχνη. Περιέχοντας μεγάλο ποσοστό χρωστικής για καθαρότερες προσμίξεις, τείνουν να έχουν υφή παρόμοια με αυτήν των χρωμάτων ελαιογραφίας. Τα ακρυλικά εφαρμόζονται σε καμβά, κόντρα πλακέ, χαρτόνι, χαρτί και ξύλο.

Magna Paint

 (Magna is the brand name of an acrylic resin paint, developed by Leonard Bocour and sold by Bocour Artist Colors, Inc. in 1947 from Wikipedia)

Ακρυλικά μελάνια

Τα μελάνια ακρυλικών έχουν πάρα πολλές εφαρμογές μερικές από τις οποίες παραθέτουμε παρακάτω

  • Αερογραφία
  • Καλλιγραφία
  • Στάμπες
  • Τεχνικά στυλό
  • Μεταξοτυπία
  • Χρωματισμός φωτογραφίας
  • Τεχνική στεγνού πινέλου
  • Κολλάζ
  • Υδατογραφία

 

Τα ακρυλικά μελάνια προσμιγνύονται με τα υπόλοιπα ακρυλικά χρώματα. Στεγνώνουν πολύ γρήγορα χωρίς έντονες χρωματικές αλλαγές. Αυτού του είδους μελάνια θα πρέπει να έχουμε υπόψιν ότι είναι διααφορετικό προιόν από τα μελάνια alcohol και σε άποψη τεχνικών και της σύστασής τους.

Ουσιαστικά πρόκειται για εναιώρημα πολύ μικρών σωματιδίων χρωστικής σε βάση που αποτελείται κυρίως από νερό. Τα ακρυλικά μελάνια είναι υδατοστεγή αφότου αφεθούν να στεγνώσουν τελείως. Τα πιο καλά ακρυλικά, όπως σε όλες τις μπογιές, είναι αυτά που περιέχουν μεγαλύτερα ποσοστά χρωστικής.

Επειδή τα σωματίδια είναι τόσο μικρά, το ακρυλικό μελάνι δεν μπουκώνει τα πινέλα όσο τα κανονικά ακρυλικά. Τα ακρυλικά μελάνια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε προσμίξεις με όλων των ειδών τα ακρυλικά, οποιασδήποτε πηκτικότητας και υφής.

Άλλες μορφές Ακρυλικού Χρώματος

 Acrylic Gouache Το ακρυλικό Gouache είναι ένα ακρυλικό χρώμα με μία συμπληρωματική ουσία που προκαλεί όλα τα χρώματα να είναι ματ στο στέγνωμα. Η χρήση του είναι διαδεδομένη στους εικονογράφους και στους γραφίστες, αφού το αποτέλεσμα μοιάζει με αυτό των εικόνων από εκτυπωτή.

Το ακρυλικό gouache τείνει να είναι λίγο πιο ρευστό από το συνηθισμένο ακρυλικό.  Υπάρχουν εταιρείες που παράγουν επαγγελματικής ποιότητας ακρυλικό gouache. Η χρωματική γκάμα τους σε αυτό το υλικό είναι ιδιαίτερα μεγάλη, και χωρίζεται σε διάφορες χρωματικές κατηγορίες, γκρίζα, τύπου ιαπωνίας, ‘Lame’, ‘Lumi’, μεταλλικές, παστέλ τόνοι, πέρλα, και original. Έχουν χωριστεί έτσι ώστε να υποβοηθήσουν την επιλογή χρωματικής παλέτας (τα χρώματα κάθε κατηγορίας είναι πολύ συμβατά μεταξύ τους).

Όπως με κάθε  προστιθέμενη ουσία στα ακρυλικά χρώματα, τα χαρακτηριστικά των ίδιων των χρωστικών θα είναι διαφοροποιημένα λόγω των μέντιουμ που χρησιμοποιούνται, επηρεάζοντας την χρωματική φωτεινότητα, αν και οι κατασκευαστές προσπαθούν να περιορίσουν αυτές τις επιδράσεις.

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ του gouache και του ακρυλικού;

Το gouache πρόκειται βασικά για ένα αδιαφανές χρώμα ακουαρέλας. Παραμένει υδατοδιαλυτό αφότου στεγνώσει. Οι πυκνές διαστρωματώσεις αυτού του χρώματος θα προκαλέσουν ρωγμές κατά την πήξη, διότι η μπογιά αυτή έχει την ιδιότητα να συρικνώνεται κατά το στέγνωμα. Η εφαρμογή της είναι στην δημιουργία λείου ματ εφέ και όχι υφών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί χαρτί υδατογραφίας, ειδικά χαρτόνια illustration και άλλες ζωγραφικές επιφάνειες πέραν του παραδοσιακού καμβά.

Τα ακρυλικά χρώματα είναι μη υδατοδιαλυτά μετά την πήξη και θα πρέπει να εφαρμοστεί σε αυτές βερνίκι για την μακροχρόνια συντήρησή τους. Με τα ακρυλικά χρώματα μπορείτε να ζωγραφίσετε πάνω σε σχεδόν κάθε είδους επιφάνεια, αρκεί αυτή να έχει προετοιμαστεί κατάλληλα. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για οποιοπδήποτε στυλ από αραιές λαζούρες έως τρισδιάστατο ιμπάστο.

Με την σωστή τους χρήση τα ακρυλικά συνήθως δεν δημιουργούν ραγίσματα. Στα ακρυλικά θα πρέπει να δοθεί χρονικό περιθώριο ενός ή δύο εβδομάδων έως ότου εφαρμοστεί βερνίκι.

Το gouache τείνει να είναι το πιο οικονομικό υλικό από τα δύο. Το gouache πήζει γρήγορα όπως τα υπόλοιπα χρώματα ακουαρέλας προσδίδοντας το χρωματικό βάθος των ακρυλικών.

Τα ακρυλικά είναι υδατοδιαλυτή μπογιά πιο πηχτή και αργή στην πήξη συγκριτικά με τα gouache. Ένα μειονέκτημα των ακρυλικών χρωμάτων είναι ότι προκαλούνται σκασίματα σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.

Οι διαφορές του Acrylic Gouache με το παραδοσιακό  gouache είναι ότι το ακρυλικό gouache δεν είναι υδατοδιαλυτό αφότου στεγνώσει. Όπως τα ακρυλικά χειροτεχνίας μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλη ποικιλία επιφανειών, πέραν του καμβά και του χαρτιού. Αυτή η μπογιά χρησιμοποιείται συνήθως από καλλιτέχνες υδατογραφίας, καρτουνίστες και illustrators.

Craft Acrylics (Aκρυλικά χειροτεχνίας) χρησιμοποιούνται για τον χρωματισμό ξύλου, μετάλου , υφασμάτων και κεραμικών. Παρότι τα χρώματα αυτά μπορούν να προσμιχθούν είναι σύνηθες να μην αναφέρεται η χρωστική ουσία που περιέχουν.  Αντί αυτού η κάθε σειρά περιέχει μία γκάμα χρωμάτων ικανή από μόνη της να πριοσφέρει ένα μεγάλο εύρος έτοιμων χρωμάτων.

home-banner

Ακρυλικά εξωτερικού χώρου

Τα ακρυλικά εξωτερικού χώρου είναι μπογιές που έχουν αντοχή στις καιρικές συνθήκες. Όπως τα ακρυλικά χειροτεχνιάς έχουν καλές ιδιότητες συγκόλησης σε πολλών ειδών επιφάνειες. Εχουν αντοχή τόσο στο νερό όσο και στις ακτινοβολίες UV.

Τρεις εύκολοι τρόποι για την δημιουργία προσμίξεων ακρυλικών χρωμάτων

Προσμίξεις με το χέρι στην παλέτα.

Η πρόσμιξη χρωμάτων στην παλέτα με σπάτουλα ή πινέλο είναι η πιο βασική μέθοδος στη δημιουργία προσμίξεων. Εάν χρησιμοποιείται μόνο την σπάτουλα για προσμίξεις στην παλέτα θα εξοικονομήσετε περισσότεη μπογιά.

Για να αποφύγετε βαρετές προσμίξεις προσπαθήστε να εντάξετε μικρές ποσότητες μη προσμιγμένου χρώματος στο πινέλο σας.

Προσμίξεις νωπού σε νωπό.

Ένας πιο αυθόρμητος και άμεσος τρόπος πρόσμιξης είναι η εφαρμογή των χρωμάτων και η πρόσμιξή τους απευθείας στον καμβά. Αυτή είναι μια πολύ εκφραστική μέθοδος. Εάν η γρήγορη ταχύτητα πήξης δημιουργήσει προβλήματα χρησιμοποιήστε επιβραδυντές πήξης. Η Atelier Interactive της Chroma είναι η μόνη ολοκληρωμένη σειρά ακρυλικών χρωμάτων και μέντιουμ με ιδιαίτερα αυξημένη περίοδο πήξης, πράγμα που την καθιστά ιδανική επιλογή για όποιον ζωγράφο, επαγγελματία ή φοιτητή, θελήσει να δοκιμάσει αυτή την τεχνική με ακρυλικά χρώματα.

Το νωπό σε νωπό δεν έχει σαν αποτέλεσμα μία καθαρή χρωματική αλλά θα αποτυπώσει με τον πιο άμεσο τρόπο την εκφραστικότητα του δημιουργού. Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην αποφυγή υπερβολικής πρόσμιξης, πράγμα που θα διετελέσει στην μείωση  της έντασης των χρωμάτων.

Οπτική πρόσμιξη.

Η Οπτική πρόσμιξη είναι ένα φαινόμενο κατά το οποίο μικρές χρωματικές επιφάνειες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους θα προσμιχθούν χρωματικά στην αντίληψη του θεατή από κάποια απόσταση. Η οπτική πρόσμιξη δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί αλλά είναι χρονοβόρα διαδικασία. Χρειάζετε επίσης εξάσκηση και πειραματισμό ώστε να επιτευχθούν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ο Ποϊντιλισμός (Pointillism) είναι ένα παράδειγμα ενός κινήματος που εφάρμοσε πολύ αυτή την τεχνική. Αρκεί να παρατηρήσετε τα έργα του Seurat.

Συμβουλή : Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται συνήθως τα ακρυλικά σας χρώματα σε πολύ ρευστή μορφή θα σας βόλευε η αγορά ακρυλικών χρωμάτων τα οποία βρίσκονται σε ρευστή κατάσταση.

προσμίξεις χρωμάτων A2 Colour Chart

Οι σύγχρονες χρωστικές σε σύγκριση με τις ανόργανες

Στον κόσμο των ακρυλικών χρωμάτων υπάρχουν δύο γενικές κατηγορίες χρωστικής.

Παραδοσιακά, ανόργανα χρώματα γήινης φύσης και σύγχρονες συνθετικές χρωστικές.

Γήινα χρώματα (Earth Pigments)

Οι ανόργανες αυτές χρωστικές υπάρχουν από τα πολύ παλιά χρόνια. Η σύστασή τους προκύπτει από το άλεσμα μικρών σωματιδίων και την προσθήκη τους σε ακρυλική βάση για την παραγωγή μπογιάς. Τα περισσότερα από αυτά τα χρώματα τείνουν να έχουν καλύτερη καλυπτότητα από τις σύγχρονες χρωστικές. Κάποια από αυτά είναι :

  • Titaniums
  • Siennas
  • Umbers
  • Oxides
  • Cadmiums
  • Cobalts

Σύγχρονες χρωστικές

Οι χρωστικές του 20ου αιώνα παράγονται απο χημική επεξεργασία, συχνά απο πετρελαϊκά υποπαράγωγα. Οι σύγχρονες χρωστικές έχουν μεγάλη χρωματική ένταση. Είναι πολύ φωτεινά χρώματα, τόσο μόνα τους όσο και σε προσμίξεις. Αυτό είναι και θετικό και αρνητικό για τον καλλιτέχνη. Εάν αναζητάτε έντοες χρωματικές γκάμες τότε τα χρώματα αυτά θα σας βοηθήσουν να το πετύχετε. Εάν όμως προτιμάτε τους πιό απαλούς τόνους σε γήινα χρώματα τότε προτιμήστε τα Earth Pigments.

Μερικές απο τις σύγχρονες χρωστικές.

•              Hansa

•              Anthraquinone

•              Quinacridone

•              Naphthamide

 

Συμβουλές ζωγραφικής ακρυλικών

Ο τελαρωμένος καμβάς απο βαμβάκι είναι η πιό δημοφιλής επιφάνεια για ζωγραφικη με ακρυλικά χρώματα για τους επαγγελματίες ζωγράφους.

Συμβουλές για την παλέτα σας

Οι ζωγράφοι που νιώθουν ότι τα ακρυλικά τους χρώματα στεγνώνουν πολύ γρήγορα, θα βρουν πολύ πρακτικές τις ειδικές παλέτες ακρυλικών με τις οποίες μπορούν να διατηρούν τα χρώματά τους για ημέρες. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστα εάν ζωγραφίζεται κάθε μέρα, μιας και με την χρήση τους θα εξοικονομήσετε μεγάλες ποσότητες χρώματος.

Υπάρχουν παλέτες συμβατικές και μίας χρήσης. Για την συντήρηση της παλέτας φροντίστε να ξεπλύνεται καλά μετά την χρήση και προτού στεγνώσει ποη μπογιά.

Πινέλα

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία πινέλων που είναι κατάλληλα για χρήση με ακρυλικά. Παραδοσιακά χρησιμοποιείται η τρίχα χοίρου για χρώματα μέσης υφής. Εν πολλοίς έχουν αντικατασταθεί από πινέλα με τεχνητή τρίχα. Ένα καλό πινέλο ακρυλικών έχει καλή αντοχή, διατηρεί το σχήμα της και προσφέρει καλό έλεγχο της μπογιάς.

Ο καθαρισμός των πινέλων

Τα πινέλα σας θα διατηρηθούν σε καλή κατάσταση για πολλά χρόνια εάν τους δοθεί η κατάλληλη φροντίδα. Συνιστούμε τον καθαρισμό των πινέλων κατευθείαν μετά την χρήση. Είναι σημαντικό να καθαρίζονται συχνά με σαπούνι ή με ένα από τα ειδικά προιόντα καθαρισμού πινέλων. Ξεπλύνετε έως ότου θα αφαιρηθεί κάθε ίχνος χρώματος. Επαναφέρετε το σχήμα του πινέλου και αφήστε να στεγνώσει.

Καμβάς σε χαρτόνι

Ο καμβάς σε χαρτόνι εισήχθη στην αγορά ως ένα μέσον ζωγραφικής σε εξωτερικό χώρο. Μερικοί όμως ζωγράφοι προτιμούν τον καμβά σε χαρτόνι διότι είναι πρακτικό στην χρήση και στην αποθήκευση και έχει μεγαλύτερη αντοχή από τον τελαρωμένο καμβά.

Χαρτιά και ινόπλακα μέσης πυκνότητας (MDF)

Το χαρτί είναι δημοφιλές για ζωγραφική με ακρυλικά χρώματα. Προσφέρει μία οικονπομική επιφάνεια. Επειδή τα ακρυλικά έχουν καλή σταθερότητα μπορούν να επιτευχθούν πολλά εφέ πάνω σε χαρτί.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης βαρύ χαρτί ακουαρέλας αν προτιμάται μία επιφάνεια με υφή. Τα χαρτιά μπορούν να προετοιματούν με βάση για περαιτέρω δημιουργία υφών. Η προετοιμασία του MDF για ζωγραφική ακρυλικών είναι μία οικονομική λύση.

Μέντιουμ ακρυλικών

Η χρήση των μέντιουμ επιτελεί στη διεύρυνση των τεχνικών και των εφέ που μπορούν να επιτευχθούν με τα ακρυλικά χρώματα. Αλλάζοντας την υφή και την ρευστότητα των χρωμάτων τα μέντιουμ ακρυλικών προκαλούν αλλαγές στην σύνθεση της μπογιάς, δίνοντας αποτέλεσμα απο αραιό χρώμα έως πηχτή μπογιά. Κάθε είδος μέντιουμ ακρυλικών υπάρχει σε μάτ και γκάζέ εκδοχές.

Χρόνος που απαιτείται για την πλήρη πήξη του ακρυλικού χρώματος

Οι 4 βασικοί παράγοντας που επηρεάζουν την ταχύτητα πήξης των ακρυλικών χρωμάτων είναι οι εξής :

  • Το πάχος της μπογιάς
  • Υγρασία αέρος
  • Θερμοκρασία
  • Η κίνηση του αέρα
  • Απορροφητικότητα της επιφάνειας

Όσον αφορά το ακρυλικό χρώμα υπάρχουν δύο τρόποι για να ορίσει κανείς την στεγνότητα της μπογιάς. Η πρώτη είναι η αφή. Όταν έχει πήξει η μπογιά τελείως χρησιμοποιούμε τον όρο ότι το χρώμα πλέον έχει σταθεροποιηθεί. Αυτό σημαίνει ότι η μπογιά είναι πλέον αφυδατομένη σε όλο της το πάχος.

Βάσεις (Primers)

Οι βάσεις ελέγχουν την υφή, την απορροφητικότητα και τον χρώμα της ζωγραφικής σας επιφάνειας. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείται καλής ποιότητας βάσης, να εγγυάται την διαχρονικότητα του χρώματος και την καλή χρωματική απόδοση.

Οι σύγχρονες βάσεις ακρυλικών περιέχουν έναν συνδυασμό ασβεστούχο άνθρακα και ακρυλικού πολυμερούς μέντιουμ και μίας χρωστικής το λευκό τιτανίου. Περιέχουν επίσης ουσίες που ενισχύουν την ευκαμψία και την σταθερότητα της βάσης.

Οι βάσεις ακρυλικών είναι κατάλληλες και για την ελαιογραφία.

Μην αραιώσετε ποτέ τα ακρυλικά χρώματα με τις παρακάτω ουσίες :

Νέφτι και Τερπεντίνη Οι δύο αυτές ουσίες είναι κατάλληλες για χρήση μόνο για τα χρώματα ελαιογραφίας.

Gesso (βάση) Μην αραιώνεται το ακρυλικό χρώμα με βάση. Κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα την χρωματική αλλαγή και θα επέφερε σημαντικές αλλαγές στον χειρισμό της μπογιάς.

Αραβικό Κόμμι (Gum Arabic ) Ο σκοπός αυτής της ρητίνης είναι για χρήση με χρώματα ακουαρέλας. Το αραβικό κόμμι συνδυάζεται με τα σωματίδια χρωστικής δημιουργόντας ένα χρώμα υδατοδιαλυτό και μετά την πήξη.

Αλκοόλ καλλιτεχνικής χρήσης (Rubbing Alcohol)

Ενώ το αλκοόλ θα σας βοηθήσει στην αφαίτεση στεγνής μπογιάς από τα πινέλα σας δεν είναι ένα κατάλληλο διαλυτικό για τα ακρυλικά χρώματα.

Καλλιτεχνικής ή φοιτητικής ποιότητα βάσης

Όπως και με τα χρώματα υπάρχουν διάφορες διαβαθμίσεις βάσεων με διαφορά στην τιμή. Οι βάσεις καλλιτεχνικής ποιότητας προσφέρουν καλύτερη καλυπτότητα και μεγαλύτερο ποσοστό λευκής χρωστικής. Οι φοιτητική ποιότητα βάσεων θα περιέχει μικρότερο ποσοστό χρωστικής. Εάν ζωγραφίζετε σε ακατέργαστο καμβά θα ήταν ιδεατό να χρησιμοποιούσατε την καλύτερη ποιότητα βάσης. Για να δημιουργήσετε μια αποροφητική βάση αρκεί η χρήση βάσης φοιτητικής ποιότητας. Για να βελτιώσετε την καλυπτότητα μιας φτηνής βάσης μπορείτε να προσθέσετε ένα ποσοστό λευκού σε πρόσμιξη. Διαθέσιμες είναι και βάσεις σε χρώματα πέραν του λευκού, όπως μαύρο, και διαφανές.

Η επιλογή του λευκού

Το πιό διαδεδομένο λευκό είναι το λευκό τιτανίου. προσφέρει επίσης την καλύτερη φωτοσταθερότητα. Δοκιμάστε το zinc white για να ανεβάσετε ελαφρά τον τόνο των χρωμάτων σας. Είναι πιο διαφανές και δημιουργεί φωτεινά χρώματα.

Δημιουργώντας ένα ομαλό τελείωμα.

Μπορείτε να εξομαλύνετε την στεγνή επιφάνεια της βάσης για να δημιουργήσετε ένα λείο τελείωμα με την χρήση γυαλόχαρου. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε περιβάλλον με καλό εξαερισμό.

Προετοιμασία για ζωγραφική σε ξύλο και χαρτί

Εάν θέλετε να δοκιμάσετε καινούργιες ζωγραφικές επιφάνειες πέρα του καμβά αξίζει να δοκιμάσετε το ξύλο και τα χαρτιά. Η προετοιμασία των επιφανειών αυτών πρέπει να γίνει με καλής ποιότητας ακρυλική βάση. Προτού γίνει το στάδιο αυτό ίσως χρειαστείτε να ομαλοποιήσετε την επιφάνεια με γυαλόχαρτο.

Απαιτείται η χρήση μιας κατάλληλης βάσης για την προετοιμασία του ξύλου για ζωγραφική ακρυλικών.

Μη συνήθης επιφάνειες

Ο ασβέστης, το τούβλο και το δέρμα είναι μερικές από τις επιφάνειες στις οποίες μπορεί να εφαρμοστεί το ακρυλικό χρώμα, με την κατάλληλη προετοιμασία.

Χρωματικές γκάμες και οι συνδιασμοί τους 

Απο τότε που πρωτοεμφανίστηκαν τα ακρυλικά, μέχρι και τις μέρες μας, 40 χρόνια μετά, έχουν δημιουργηθεί πολλά έργα τέχνης με το υλικό αυτό και έχει γίνει μεγάλη βελτίωση στα ακρυλικά. Μαζί με την βελτίωση των ρητινών που χρησιμοποιούν τα ακρυλικά, έχει υπάρξει αντίστοιχη βελτίωση στην ποιότητα των χρωστικών που περιέχουν. Πλέον τα ακρυλικά χρώματα είναι κατάλληλα και για πολύ επαγγελματικές εφαρμογές.

Προετοιμασία βάσης για ελαιογραφία

Τα ακρυλικά χρησιμεύουν στην γρήγορη δημιουργία βάσης για χρώματα ελαιογραφίας.

Βασικές παλέτες

Η αρχικής σας παλέτα θα πρέπει να προσφέρει μία γεμάτη γκάμα χρωμάτων και πρέπει να υπάρχει καλή ισορροπία μεταξύ των διάφανων και αδιαφανών χρωμάτων. Τα φωτοσταθερά χρώματα προτιμούνται έναντι άλλων και ιδανικά όλα τα χρώματα της παλέτας θα πρέπει να είναι σχετικά οικονομικά. Η συνήθης πρακτική είναι η διατήρηση μίας ευρύας παλέτας 12 περίπου χρωμάτων.

Η παλέτα 6 χρωμάτων

Οι περιορισμένες παλέτες χρησιμοποιούνται τόσο από μαθητευόμενους όσο και σοβαρούς ζωγράφους ως ένα εργαλείο κατανόησης του χρώματος και των προσμίξεων. Το σύστημα 6 χρωμάτων χρησιμοποιεί δύο διαφορετικά κόκκινα, 2 κίτρινα και 2 μπλε χρώματα, ώς την αφετηρία για παιρεταίρω προσμίξεις.

Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνονται καθαρές  προσμίξεις πολλών χρωμάτων με καθαρά βιολετί χρώματα (violets) και καθαρά πορτοκαλί.

Πηχτά ακρυλικά

Τα ακρυλικά αυτά είναι επαγγελματικής ποιότητας και η καλύτερη επιλογή για τεχνικές ίμπαστο και για όπου χρειάζεται πηχτή μπογιά. Κρατά καλά το σχήμα του και εφαρμόζεται με σπάτουλα ή πινέλο.

Liquitex Heavy Body Artist Acrylic Colours

Πρόκειται για επαγγελματικά χρώματα ακρυλικών τα οποία έχουν εξαιρετικά πηχτή υφή, ιδανική για την εφαρμογή παραδοσιακών τεχνικών που χρησιμοποιούν πινέλα και σπάτουλα, όπως και σε  πειραματικές τεχνικές, κολάζ και διαδικασίες τυπωμάτων.  Έχοντας μεγάλη περιεκτικότητα σε χρωστική, δημιουργεί πλούσιο χρώμα,  σε συνδιασμό με την κατάλληλη επιφάνεια εκδηλώνει ιδιότητες πολύ καλού χειρισμού και αυξημένο χρόνο πήξης. Όταν χρησιμοποιείται ως πηχτό ιμπάστο, το Liquitex Heavy Body Artist Acrylic διατηρεί έντονα τις γραφές. Τα Liquitex Heavy Body Acrylic παραμένουν εύκαμπτα μετά την πήξη και χοντρές πάστες παραμένουν χωρίς σκασίματα. Διατίθενται σε διάφορα μεγέθη.

Το βερνίκωμα

Η σφράγιση της χρωματικής επιφάνεις είναι ένα σημαντικό στάδιο της ζωγραφικής που δεν θα πρέπει παραλείπεται, όταν θέλετε να συντηρήσετε το έργο σας σε βάθος χρόνου. Αυτό επιτελείται με την χρήση των βερνικιών. Εάν δεν σας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου μπορείτε να παραλείψετε αυτό το στάδιο.

  • Τα βερνίκια προσφέρουν προστασία στην ζωγραφική επιφάνεια.
  • Τα περισσότερα βερνίκια προσφέρουν προστασία από τις ακτινοβολίες UV.
  • Είναι αφαιρούμενα για σκοπούς συντήρησης.

Ταυτόχρονα με τις ιδιότητες συντήρησης του βερνικιού, το υλικό αυτό επιδρά επίσης στις ιδιότητες επιφάνειας της μπογιάς, δημιουργόντας εφέ που ενισχύουν τα χρώματα.

 

Συμβουλή Αποφύγετε τα υπερβολικά περάσματα με πινέλο όταν βερνικώνεται διότι αυτό προκαλεί την δημιουργία μικρών φυσαλίδων. Εάν η εφαρμογή του βερνικιού με πινέλο δεν γίνει προσεχτικά, το αποτέλεσμα θα είναι να φαίνονται οι γραφές του πινέλου έντονα πάνω στην επίστρωση του βερνικιού που μπορεί να μην έχει καλό αισθητικό αποτέλεσμα.

Ο καλύτερος τρόπος για να εφαρμόζεται το βερνίκι είναι σε μεγάλες σταθερές κινήσεις του πινέλου προς μία μόνο κατεύθυνση. Ο σκοπός σας θα είναι κάθε γραφή του πινέλου να υπερκαλύπτει ελαφρώς την προηγούμενη γραφή. Καλό θα είναι να εφαρμοστούν δύο στρώσεις βερνικιού, με ενδιάμεσο χρόνο αναμονής 24 ωρών.

Συμβουλή Για καλύτερο αποτέλεσμα θα πρέπει οι γραφές στις δύο στρώσεις βερνικιού να έχουν αντίθετη μεταξύ τους κατεύθυνση.

Μία 3η επίστρωση βερνικιού μπορεί να εφαρμοστεί στην συνέχεια εάν χρειαζόμαστε επιπλέον προστασία του έργου. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η προσθήκη πολλών στρώσεων βερνικιού προκαλεί θάμπωμα των χρωμάτων.

Ο καθαρισμός  των εργαλείων μετά την χρήση βερνικιού διαλυτικής φύσης, επιτυγχάνεται με νέφτι, καθώς αυτό το βερνίκι είναι μη υδατοδιαλυτούς φύσης. Τα βερνίκια διαλυτικών υπάρχουν σε 3 είδη Satin, Glossy, Invisible.

 

Υδατοδιαλυτά βερνίκια

Τα υδατοδιαλυτά βερνίκια δεν έχουν δυνατότητα αφαίρεσης μετά την εφαρμογή, αλλά προσδέχονται μπογιά μετά την πήξη. Κάποια υδατοδιαλυτά βερνίκια θα πρέπει να διαλύονται σε νερό σε αναλογία 50% πριν την χρήση.

Χαρτιά ακρυλικών

Τα χαρτιά ακρυλικών είναι μια οικονομική λύση για την ζωγαφική ακρυλικών. Το ακρυλικό χαρτί θα πρέπει να είναι σχετικά βαρύ και άκαμπτο, να αντιστέκεται αποτελεσματικά στην παραμόρφοση. Τα χαρτιά αυτά είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να περέχουν την  κατάλληλη υφή για τα ακρυλικά χρώματα, και να αποφευχθεί η απορρόφηση. Χρησιμοποιήστε το για εξάσκηση σπουδές και σκίτσα. Για πιο διαχρονικό αποτέλεσμα προτιμήστε τον τελαρωμένο καμβά ή ειδικά χαρτόνια.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχολιάστε